Motosikletler İle Kırklareli İğneada Ve Kıyıköy Gezisi

İğneada Motosiklet Gezisi

Eşimin, motosiklet ile uzun yol tecrübesi edinmesi amacıyla Ceyhun bey tarafınca düzenlenmiş olan gezimizi yazıya dökmem gerektiğini düşündüm. Öncelikle hem rota hem de gidilen yerlerden çok memnun kaldığımı ve seneye bu geziyi tekrarlayacağımı da belirtmek isterim.

Yola 2 tane Honda NC750X ve bir tane de Yamaha Nmax ile çıktık. Aslında 3’ünün tek bir ortak özelliği var, o da hepsini az yakıt tüketmesi. Nmax, eşimin tecrübe kazanması için biçilmiş kaftan, NC’ler ise hem yük taşımak hem de az yakıt sarfiyatı sebebiyle tercih sebebi oldu.

Rotamızı Yavuz Sultan Selim köprüsü üzerinden tasarladık; daha az trafik, daha çok doğa! Avrupa yakasına geçtikten sonra Köfteci Yusuf’ta ilk molamızı verdik, Anadolu Yakasından yola çıkanlar için mantıklı bir mola noktası olduğunu düşünüyorum. Yaklaşık 1 saat 10 dakika gibi bir süre sürüş yapmış oluyorsunuz. Sabah sabah köftelerimizi yedik, protein’i alıp yola devam ettik.

Çatalca Subaşı mevkisinde Jandarma’ların uygulama noktasında durdurulduk, video ve fotoğraflarımız çekildi, eşimin ilk çevirmesi oldukça sıra dışıydı. Güzel hitabetleri için Jandarma’lara tekrar teşekkürü bir borç biliyorum.

İlk hedefimiz Kıyıköy idi, nehirde deniz bisikleti kullanıp biraz dinlenmek ve biraz da serinlemek istiyorduk. Yaklaşık 3.30 saatlik yolun sonunda hedefimize ulaştık. Deniz bisikletlerinin saati 20 TL, ayrıca otopark için de 10 TL ödedik. Otoparkın içerisinde tuvalet var, çok temiz değil ama kullanılabilir. Otopark ve tesis ağaçların arasında kaldığından güneş ile ilgili bir problem yaşamadık, kesinlikle tavsiye ederim.

Deniz bisikletinde günlük sporumuzu da yapmış olduk. Bu arada bol bol kaplumbağ gördük, nehiri ele geçirmiş kendileri. Nehirde de bir yerden sonra ileriye gidemiyorsunuz, devrilmiş ağaçlar yolu kapatmışlar ama zaten pedal çevirmek bize yetmişti 🙂

Daha sonrasında Neriman ablanın iğneada’daki evine doğru yola çıktık. İğneada’da konaklamak için çok uygun ve mantıklı bir seçenek kendisinin evi. Hem temiz, hem sessiz. Yalnız deniz görmüyor baştan uyarayım 🙂

Ertesi günkü planımız; kano kiralayıp Longoz Ormanlarına sızmaktı. Bunun içinde surf plajından saati 10 TL’ye kano kiraladık, bisiklete göre daha az efor gerektiren bir egzersiz olduğunu belirtmem gerek. Oldukça eğlenceli 2 saat geçirdik, kesinlikle tavsiye ediyorum.

Dönüş yolculuğumuzda Vize’de öğlen yemeğimizi yedik, kahve için ise 830 yıllık bir çınar ağacının misafiri olduk, yolunuz düşerse serin serin kahvenizi yudumlamayı unutmayın.

İstanbul’a vardığımızda; 3 çantalı Dct şanzımana sahip Nc750X 3.1/100km yakıt ortalamasına sahipti, tek çantalı ve manuel versiyonu ise 2.9. Yamaha Nmax ise 2.1 litrelik ortalaması ile gönülleri fethetti.

Gittiğimiz rota gerçekten harikaydı, Saray – Kıyıköy – İğneada üçlemesinin hemen hemen her noktası ağaçlık ve ferah. Tek dikkat etmeniz gereken aceleci 34 plakalı otomobiller. Tekeriniz düz bassın!